Ontdekt onze blogs

Verschillende artikelen geschreven door specialisten die tips & tricks meegeven over hoe ieder merk kan winnen.

Google Gemini: Wat is het en hoe gebruik je het?
Blog
Online Marketing
SEO

Google Gemini: Wat is het en hoe gebruik je het?

In deze snel groeiende tijd van kunstmatige intelligentie zal Google nooit stil zitten en komen met nieuwe, en voor ons veel veranderende, ontwikkelingen. Een van de nieuwste ontwikkelingen in dit veld is Google Gemini. Maar wat is Gemini volgens SEO-experts en hoe kun je het gebruiken? Deze blogpost duikt in de details van Gemini Google AI, hoe je Gemini kunt gebruiken, en wat het betekent voor de toekomst van AI in Nederland.

SEO en afbeeldingen: foto's optimaliseren voor je website
Blog
On-Page SEO
SEO

SEO en afbeeldingen: foto's optimaliseren voor je website

Als je de visuele inhoud van je website wilt optimaliseren, is het essentieel om de kracht van SEO bij afbeeldingen te begrijpen. Foto's zijn niet alleen bedoeld om je site visueel aantrekkelijk te maken, ze spelen ook een cruciale rol in de optimalisatie van je website voor zoekmachines. Hier gaan we alles uitzoeken over hoe je een afbeeldingen SEO-vriendelijk kunt maken en hoe je foto's kunt optimaliseren voor je website, waardoor je niet alleen de gebruikerservaring verbeterd, maar ook je SEO ranking kan verhogen. Maar laten we eerst even doornemen waarom het zo belangrijk is.

Wat is Pinterest?
Blog
Online Marketing

Wat is Pinterest?

Je hebt vast wel eens een moodboard gemaakt, losse foto’s uitgeprint en op een bord geplakt om zo inspiratie op te doen. Dat is dus Pinterest in een notendop, maar dan digitaal. Pinterest is een zoekmachine waarmee je foto’s kan ‘pinnen’ en kan onderverdelen in mapjes. Super handig dus om inspiratie op te doen en tegelijk alles helder in bijbehorende mapjes hebt.

Conversion Rate Optimization (CRO) in je marketingmix
Blog
Online Marketing
Begrippen

Conversion Rate Optimization (CRO) in je marketingmix

Ben je benieuwd hoe Conversie Optimalisatie (CRO) de rest van je online marketingstrategie versterkt? Het integreren van CRO in je marketingmix is niet alleen een slimme zet, het is cruciaal voor het maximaliseren van je online performance. We zullen je in deze blog helemaal meenemen om conversie optimalisatie en andere essentiële onderdelen van je online marketingstrategie te verkennen. Zo gaan we kijken hoe CRO naadloos aansluit bij kanalen als Google Ads, Social Media Ads en SEO. Maar eerst de betekenis van CRO.

Van ROAS naar POAS: Wat is het en hoe zet je het in?
Blog
Google Ads

Van ROAS naar POAS: Wat is het en hoe zet je het in?

Ontdek de overstap van ROAS naar POAS en hoe deze verschuiving je advertentiestrategie kan optimaliseren voor betere bedrijfsresultaten.

Wat is offline conversion tracking?
Blog
Online Marketing
Google Ads

Wat is offline conversion tracking?

In de wereld van digitale marketing is het juist meten van conversies onmisbaar. Conversies zoals een aankoop op een website of een ingevuld contactformulier worden vaak ingezet om de campagnes op aan te sturen. Maar als een klant offline een actie onderneemt, wat gebeurt er dan? Dit is waar het concept ‘offline conversion tracking’ om de hoek komt kijken.Offline conversion tracking is het meten van offline acties als gevolg van online marketinginspanningen. Bijvoorbeeld wanneer een lead overgaat naar een qualified lead of zelfs naar een sale.

SEO en WordPress: Hoe optimaliseer je je website voor zoekmachines
Blog
On-Page SEO
Online Marketing

SEO en WordPress: Hoe optimaliseer je je website voor zoekmachines

Dit artikel duikt dieper in het samenspel tussen SEO en WordPress, en biedt inzichten en tips over hoe je je website kunt optimaliseren voor zoekmachines om zo je online succes te vergroten. We gaan je van begin tot eind begeleiden in het opbouwen van jouw website, dus lees vooral verder.

Alles wat je moet weten over Interaction to Next Paint: INP
Blog
SEO
Technische SEO

Alles wat je moet weten over Interaction to Next Paint: INP

De wereld van SEO staat natuurlijk nooit stil! Daarom is het belangrijk om bij te blijven met de nieuwste trends en updates. Een belangrijke wijziging is de overgang op 12 maart 2024 van First Input Delay (FID) naar Interaction to Next Paint (INP) als een van de Core Web Vitals. Deze blog duikt diep in wat INP inhoudt, hoe het wordt gemeten, hoe je het kunt optimaliseren, en waarom het belangrijk is voor SEO.

Consent Mode V2: De nieuwe standaard voor privacy binnen Google
Blog
Tracking
Google Ads

Consent Mode V2: De nieuwe standaard voor privacy binnen Google

Met de veranderingen in privacyregelgeving en datacollectie die eraan komen, is het cruciaal om op de hoogte te zijn van Google's Consent Mode V2. Deze nieuwe standaard zal een significante impact hebben op hoe bedrijven gegevens verzamelen en gebruiken, vooral in relatie tot Google Ads. In deze blog duiken we in wat Consent Mode V2 is, de invloed ervan op advertenties, en hoe je het kunt instellen.

Wat is tracking en hoe pas je het toe?
Blog
Tracking

Wat is tracking en hoe pas je het toe?

Tracking, een term die steeds vaker opduikt in het digitale landschap, omvat het volgen en verzamelen van gegevens over het online gedrag van gebruikers. Deze blog werpt een diepgaande blik op de betekenis van tracking en belicht enkele belangrijke toepassingen.

Starten met Google Ads scripts
Blog
Google Ads
Handleidingen

Starten met Google Ads scripts

Ooit gehoord van Google Ads scripts, maar er nog niet hands on mee gewerkt? In deze blog nemen we je mee in de magische wereld van Google Ads scripts: wat ze zijn, wat je er mee kan en hoe je ze toevoegt aan je Google Ads account. Daarnaast geven we je een aantal van onze favoriete scripts mee die jou meer inzicht geven in wat er gebeurt onder de motorkap van het nieuwe campagnetype van Google: Performance Max.

Customer Lifetime Value: jouw weg naar duurzame bedrijfsgroei
Blog
Google Ads

Customer Lifetime Value: jouw weg naar duurzame bedrijfsgroei

Je hebt er misschien weleens over gehoord; Customer Lifetime Value (CLV). Maar wat het precies is, waarom het belangrijk is en hoe je het berekent, is misschien niet altijd even duidelijk geweest. In dit blog zullen we je vertellen hoe Customer Lifetime Value werkt, waarom het cruciaal is voor jouw business en geven we je een voorbeeld van hoe je de CLV kunt berekenen. Ben je al benieuwd? Check dan snel de rest van de blog, zodat je ook vandaag weer iets nieuws leert!

Waarom wij performen
in elke branche

Als full-service digital marketing agency zijn wij gespecialiseerd in ieder aspect van digital marketing.

Dat vinden zij ook

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.