Psychologische gedachten achter een website design

Psychologische gedachten achter een website design

Binnen de eerste 10 seconden moet het gebeuren. Mensen hebben nou eenmaal een concentratieboog die kleiner is dan Dory van Finding Nemo....

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Psychologische gedachten bij een website

De bezoeker onbewust manipuleren en grijpen met je eerste alinea is dus van belang. Dankzij het inzetten van neuromarketing strategieën kun je het menselijke brein prikkelen!Neuromarketing uitleg:“Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied, dat medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap toepast op het terrein van marketing.

Het onderbewustzijn manipuleren met content

           
  • Hoe wordt de tekst geschreven?
  •        
  • Welke woordkeuze gebruik je?
  •        
  • Wat is de opmaak van je tekst?
  •        
  • Maak je gebruik van afbeeldingen of videos?

Dit zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen bij het schrijven van website teksten. Neem bijvoorbeeld deze afbeelding van Kissmetrics waarbij het model kijkt naar de call to action. Op deze manier zal je sneller de neiging hebben om ook je blik te werpen op de call to action knop.[caption id="attachment_2170" align="alignnone" width="300"]

Kiss Metrics - call to action

Kiss Metrics - call to action[/caption]Bron: Websitetooltester.com

Psychologisch toveren met teksten

“We willen geen zaadloze teksten schrijven”Een voorbeeld van toveren met teksten is het slim toepassen van de vorm van je teksten. Uit het onderzoek van Marketingfacts hebben ze een onderdeel deel van Neuromarketing ingezet.Namelijk; Eye-trackingWat interessant is, is dat de F-vorm consistent op websites terug te zien is, of het nu gaat om een hele pagina of om een specifieke paragraaf. In onderstaande heat maps van het eye tracking onderzoek is te zien waar de aandacht van website bezoekers naar uit gaat.[caption id="attachment_2171" align="alignnone" width="300"]

Heatmap analyse

Heatmap analyse[/caption]

Bron: Marketingfacts.nl

Trek de aandacht

Tegenwoordig is er over de meeste onderwerpen al eens geschreven. Wees dus creatief en trek mensen hun aandacht met je content. Zorg ervoor dat jouw website de aandacht van de bezoeker krijgt. Dit kun je doen door:

           
  • Opvallende teksten en citaten
  •        
  • Strakke pagina designs
  •        
  • Unieke afbeeldingen plaatsen
  •        
  • Een goede inleiding
  •        
  • Cognitief kleurgebruik op je pagina

Houd de aandacht vast

Schrijf makkelijk te lezen alinea’s. Uit onderzoek is gebleken dat de concentratieboog van websitebezoekers kleiner is dan 10 seconden (en door de jaren heen verder daalt). Dit is lager dan de concentratieboog van een Goudvis.Hou je alinea’s dus makkelijk en schrijf met veel transitie woorden (signaalwoorden). Schrijf ook vooral korte alinea’s en hou de mobiele gebruiker in gedachten. Probeer dus niet zoveel mogelijk informatie te geven maar waardevolle informatie!

Maar onthoud ook

Het is belangrijk om niet te gaan spammen. Hou rekening met een natuurlijke wijze van schrijven en geef bezoekers een prettige ervaring op je website. Ga dus niet in elke zin dikgedrukte woorden, kleuren, foto’s of overige visuele onderdelen toevoegen. We willen dus strategisch omgaan met zoekwoorden op een website. Hou de bezoeker te allen tijde in gedachten. “Wat zal deze persoon prettig vinden om te lezen.”

De volgende stap: Content schrijven voor een website

Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag! Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Conversion Rate Optimization (CRO) in je marketingmix
Blog
Online Marketing

Conversion Rate Optimization (CRO) in je marketingmix

Ben je benieuwd hoe Conversie Optimalisatie (CRO) de rest van je online marketingstrategie versterkt? Het integreren van CRO in je marketingmix is niet alleen een slimme zet, het is cruciaal voor het maximaliseren van je online performance. We zullen je in deze blog helemaal meenemen om conversie optimalisatie en andere essentiële onderdelen van je online marketingstrategie te verkennen. Zo gaan we kijken hoe CRO naadloos aansluit bij kanalen als Google Ads, Social Media Ads en SEO. Maar eerst de betekenis van CRO.

SEO en WordPress: Hoe optimaliseer je je website voor zoekmachines
Blog
On-Page SEO

SEO en WordPress: Hoe optimaliseer je je website voor zoekmachines

Dit artikel duikt dieper in het samenspel tussen SEO en WordPress, en biedt inzichten en tips over hoe je je website kunt optimaliseren voor zoekmachines om zo je online succes te vergroten. We gaan je van begin tot eind begeleiden in het opbouwen van jouw website, dus lees vooral verder.

Shopify website laten maken (2024) - Maak je droom webshop werkelijkheid!
Blog
Shopify blogs

Shopify website laten maken (2024) - Maak je droom webshop werkelijkheid!

Top, je gaat je eigen webshop starten! Dan is het maken van een professionele webshop de eerste stap. Want nergens verkoop je tegenwoordig zo makkelijk en snel als online. Een Shopify website laten maken is daarom een uitstekende keuze voor ondernemers die een succesvolle online winkel willen runnen. Wat Shopify te bieden heeft, Shopify kosten, hoe je een Shopify website kunt laten maken en waar je op moet letten lees je hier.

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.