Zo kun jij het beste inspelen op de feestdagen!

De feestdagen komen er weer aan! Het wordt kouder en gezelliger. Gezellig met je vrienden en familie samen zijn. Veel bedrijven zien in deze periode hun kans schoon om wat extra's te verdienen/verkopen. Lees in dit blog slimme tips om als bedrijf in te spelen op de aankomende feestdagen!
Inhoudsopgave
Sparren over dit onderwerp?
Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!
Inspelen op feestdagen?
Gezien de verkooptrend op het platform Bol.com zie je een duidelijke piek ontstaan vanaf de maand november. Bol laat zelfs zien dat er een stijging is in de 3e week december van 210% vergeleken met 1e week augustus. Als bedrijf is het interessant en raadzaam om je voor te bereiden en in te spelen op de komende feestdagen. Chase Marketing geeft een paar leuke tips weg hoe jij dit het beste kunt doen!

Bron: Verwachte verkooptrend 2020 Bol.com
#1 Koop niet zuinig je voorraad in
Gezien de verkooptrend kan het zomaar zijn dat je in december het dubbele aantal producten verkoopt vergeleken met augustus. Ga er dus niet van uit dat je met je standaard voorraadkast de aankopen aankunt. Speel juist in door meer producten tijdig in huis te halen, zodat jij gemakkelijk de vraag aankunt.
#2 Bekijk de cijfers van voorgaande jaren voor een betere prognose
Om een goed beeld te krijgen van de drukte die jouw bedrijf te wachten staat is het raadzaam om de cijfers van voorgaande jaren erbij te pakken. Zo kun je een betere prognose maken van de verkoopcijfers dit jaar tijdens de feestdagen. Op deze manier zul je minder snel verrast worden als het storm loopt. Daarnaast zullen sommige producten het wellicht beter doen dan andere producten. Zo weet je op welke producten je het best de focus kunt leggen in die periode!
#3 Maak op tijd content
Wacht niet tot het laatste moment met het maken van content. Voor je het weet staat Sinterklaas al in je woonkamer. Het zou zonde zijn als je geen tijd meer hebt om content te maken door de drukte. Dit kun je gelukkig mooi vooruit plannen. Daarnaast zijn er handige tools zoals Later die je helpen met het inplannen van je content voor de socials.
Zo hebben wij samen met A-FTNSS al tijdig content gemaakt die inspelen op Black Friday en Kerstmis.



#4 Bedenk leuke deals
Elk bedrijf kan weer op zijn eigen manier inspelen op de komende periode. Verkoopt jouw bedrijf producten voor dieren? Dan is dierendag een perfecte dag om een toffe deal te verzinnen. Verkoopt jouw bedrijf leuke kleding? Misschien is het een keer leuk om een foute kersttrui te ontwerpen! Ook is slim om bijvoorbeeld kerstpakketten samen te stellen met producten die goed bij elkaar passen.
Zo help je je klanten, zodat zij minder moeite hoeven te doen om dit zelf te verzinnen. Daarnaast verhoogt dit ook gelijk de gemiddelde orderwaarde. Lees ons blog voor meer tips over het verhogen van de gemiddelde orderwaarde.
Wees vooral lekker creatief met het bedenken van toffe deals!


Vaak gelezen en bekeken
Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.
.png)
Plots dalingen in SEO-grafieken? Google stopt met &num=100 parameter
De afgelopen weken heeft Google een verandering doorgevoerd die veel marketeers, bureaus en SEO-tools raakt: de &num=100 parameter is uitgeschakeld. Daarmee kun je niet langer 100 zoekresultaten in één overzicht laden. Voor wie dagelijks werkt met data uit Search Console, Ahrefs of Semrush, kan dit plots zorgen voor vreemde pieken en dalen in grafieken. Geen paniek: je rankings zijn niet ineens gedaald, maar je data ziet er anders uit.

Marketingfunnel uitgelegd: van bewustwording naar loyaliteit
Een marketingfunnel is een veelgebruikte term in de marketingwereld, de kapstok van je strategie. Een marketingfunnel is een strategisch model dat de klantreis visualiseert, van het moment dat een prospect je merk ontdekt tot aan loyaliteit of aankoop. De funnel is essentieel voor het succes van je campagnes. Er zijn meerdere marketingmodellen en funnels die je kunt inzetten. Wij focussen ons nu op de TOF/MOF/BOF met aanvullend de loyaliteitsfase. In de volksmond worden deze fasen vaak aangeduid als bewustwording, overweging, conversie en loyaliteit.

Wat is Webflow en wat zijn de voordelen?
Wat is webflow is een vraag die steeds vaker opduikt bij bedrijven die een moderne, flexibele website willen. Webflow is zowel een websitebouwer als een krachtig CMS, geschikt voor designers en marketeers. Het combineert creatieve vrijheid met technische controle, zonder dat je altijd een developer nodig hebt. Steeds meer organisaties kiezen dit platform als alternatief voor WordPress, Wix of Shopify. Ook bij Chase Marketing draait onze website sinds november 2024 op Webflow. In dit artikel ontdek je hoe Webflow werkt, de voordelen, nadelen, kosten en waarom wij overtuigd zijn van dit platform. Maar ook welke nadelen wij ervaren.
Gratis tips & inspiratie
Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.
Let’s talk
Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.