Hoe kom je in een flow om content te schrijven

Hoe kom je in een flow om content te schrijven

Een pakkende tekst schrijven is erg belangrijk, in de inleiding gebeurt het. Wist je bijvoorbeeld dat website bezoekers gemiddeld 10% op een website blijven?

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Waarom moet je in een flow komen?

De bezoeker die op je landingspagina beland moet meteen worden aangetrokken door jouw pakkende tekst. De persoon moet nieuwsgierig worden gemaakt. Je kan bijvoorbeeld alvast een tipje van de sluier oplichten om de aandacht te trekken.

Allereerst moet naar voren komen dat jouw pagina de pagina is waar staat wat hij zoekt. We willen uiteraard niet alleen mensen aantrekken, maar ook waarde bieden voor de bezoeker. Om deze reden is het erg belangrijk om met een plan van aanpak de website/blog te schrijven en een duidelijk doel in zicht te hebben. Het is dus belangrijk om in een flow te komen om top content schrijven!

Lachen tijdens het schrijven

“Een dikke smile op je face!” Iets wat hierbij misschien gek klinkt maar erg kan helpen is: Een GROTE glimlach op je gezicht tijdens het schrijven van een tekst. Als je lacht, komen er endorfines en dopamines vrij in je hersenen. Je ontspant, wordt positiever en kiest automatisch positieve woorden. Vandaar krijgen werknemers bij een callcenter de tip om een glimlach op te zetten tijdens gesprekken. De klant hoort dit aan de stem (en leest het aan je teksten). Dit is geen broodje aap verhaal!

Waar moet je beginnen om in je flow te komen?

“Het klinkt gek, maar het helpt”Het is erg belangrijk om in een lekkere flow te komen wanneer je teksten gaat schrijven. Naast dat je focus moet hebben op alle On-Page SEO aspecten is het van groot belang dat de teksten de lezer aanspreken en dat ze relevante informatie bevatten. Natuurlijk werkt het voor iedereen anders om je hoofd leeg te maken. Houd er alleen rekening mee dat het niet altijd goed is om aan 1 stuk door maar te typen. Neem om de zoveel tijd even een kleine pauze, loop even, haal een glas water of droom even naar buiten weg. Bovenal: Weg die telefoon!

Beweeg voordat je gaat schrijven

“Op het moment dat je benen in beweging komen, komen je gedachten op gang.”Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat tussen het werken door het erg belangrijk is om te bewegen. Het geeft je een duwtje in de richting om met je volgende taak aan de slag te gaan. Ook geeft het je meer creativiteit en dat helpt je om in je flow te komen om content te schrijven. Dit brengt voordelen met zich mee voor het denkvermogen, het bestuurt het werkgeheugen en houdt het up-to-date. Een paar minuten bewegen kan al genoeg zijn.

Verwen jezelf even vooraf

           
  • Pak een kop koffie/thee (of een vette reep chocolade).
  •        
  • Neem even een snack en ga er comfortabel bij zitten.
  •        
  • Maak je werkplek een chille omgeving en schuif je troep aan de kant.
  •        
  • Neem een productieve houding aan en zet je mindset om om te gaan knallen.

Hier gaat content gecreëerd worden! Het is erg belangrijk om natuurlijk ook bezoekers te krijgen op je creatief geschreven pagina. Lees hier: Kwalitatieve teksten te schrijven voor een website

Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag! Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Shopify SEO-migratie: hoe ziet dit proces eruit?
Blog
Shopify blogs

Shopify SEO-migratie: hoe ziet dit proces eruit?

Heb je genoeg van je huidige webshop platform en wil je iets wat sneller, gebruiksvriendelijker en beter schaalbaar is? Dan is het tijd om te denken aan een Shopify migratie! In deze blog duiken we dieper in de wereld van Shopify en hoe je er voor kunt zorgen dat je je website in een keer perfect overzet. Wat zijn de stappen, waar moet je deze uitvoeren en hoe doe je dat? Pak je koffie en laten we erin duiken!

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten
Blog
SEO

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten

Lightspeed is een krachtig e-commerceplatform met veel voordelen. Het CMS kent een geschiedenis met een hoog gebruiksgemak en veel standaardopties om goed te scoren in de rankings van zoekmachines. De gebruiksvriendelijkheid van het CMS kan al flink helpen met het opzetten van een basis voor SEO, wij leggen je in dit blog uit hoe je met behulp van SEO echt kunt uitblinken met je Lightspeed webshop.

Google core update augustus 2024, de effecten en ons advies
Blog
SEO

Google core update augustus 2024, de effecten en ons advies

De Google core update van augustus 2024 heeft veel buzz veroorzaakt binnen de SEO-gemeenschap en ondernemers. Elke core update heeft invloed op de manier waarop zoekresultaten worden weergegeven, en de augustus update is geen uitzondering. Het is daarom cruciaal om te begrijpen wat deze update inhoudt en hoe je website mogelijk wordt beïnvloed.

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.