226% groei offerte aanvragen door <span class="rt-h2-white">SEO & SEA?</span>
Van der Blij is dé toeleverancier voor kraanbedrijven, prefabbetonfabrieken en bouwplaatsen in Nederland. Ze leveren een totaalpakket aan hijstechniek en prefab materialen en bieden ook een test en keur service aan. Van der Blij wil op deze manier de beste partner zijn voor haar klanten.
226% groei offerte aanvragen door <span class="rt-h2-white">SEO & SEA?</span>
Van der Blij is dé toeleverancier voor kraanbedrijven, prefabbetonfabrieken en bouwplaatsen in Nederland. Ze leveren een totaalpakket aan hijstechniek en prefab materialen en bieden ook een test en keur service aan. Van der Blij wil op deze manier de beste partner zijn voor haar klanten.
226% groei offerte aanvragen door <span class="rt-h2-white">SEO & SEA?</span>
Van der Blij is dé toeleverancier voor kraanbedrijven, prefabbetonfabrieken en bouwplaatsen in Nederland. Ze leveren een totaalpakket aan hijstechniek en prefab materialen en bieden ook een test en keur service aan. Van der Blij wil op deze manier de beste partner zijn voor haar klanten.
Wat is de uitdaging?
2 jaar geleden heeft Van der Blij het design van de website vernieuwd. Het nieuwe design moest zorgen voor meer bezoekers en conversies, echter bleek het tegenovergestelde te gebeuren. Na de livegang van de website, was Van der Blij niet meer vindbaar op branded zoektermen en zagen ze een dalende lijn/ trend in het (organische) verkeer.
Toch waren de plannen ambitieus en wilde het bedrijf omzetgroei realiseren dat jaar. Om dit te bewerkstelligen is Van Der Blij een partnership aangegaan met Chase Marketing. Chase Marketing werd uitgedaagd op het gebied van SEA en SEO.
50 jaar
Actief in de branche.
3+
Jaar samenwerking, jaarlijks hijsen we betere resultaten binnen
Over <span class="rt-h2-white">Van Der Blij</span>
Van der Blij is dé toeleverancier voor kraanbedrijven, prefabbetonfabrieken en bouwplaatsen in Nederland. Ze leveren een totaalpakket aan hijstechniek en prefab materialen en bieden ook een test en keur service aan. Van der Blij wil op deze manier de beste partner zijn voor haar klanten.
50 jaar
Actief in de branche.
3+
Jaar samenwerking, jaarlijks hijsen we betere resultaten binnen
Over <span class="rt-h2-white">Van Der Blij</span>
Van der Blij is dé toeleverancier voor kraanbedrijven, prefabbetonfabrieken en bouwplaatsen in Nederland. Ze leveren een totaalpakket aan hijstechniek en prefab materialen en bieden ook een test en keur service aan. Van der Blij wil op deze manier de beste partner zijn voor haar klanten.
50 jaar
Actief in de branche.
3+
Jaar samenwerking, jaarlijks hijsen we betere resultaten binnen
Over <span class="rt-h2-white">Van Der Blij</span>
Van der Blij is dé toeleverancier voor kraanbedrijven, prefabbetonfabrieken en bouwplaatsen in Nederland. Ze leveren een totaalpakket aan hijstechniek en prefab materialen en bieden ook een test en keur service aan. Van der Blij wil op deze manier de beste partner zijn voor haar klanten.
De focus van de <span class="rt-h2-onyx">kanalen</span>
Het project voor Van Der Blij begon met een tweeledige aanpak, waarbij zowel SEO als SEA werden ingezet om de online zichtbaarheid te vergroten. Na het oplossen van technische fouten, zoals het verwijderen van de 'noindex' tag, richtten we ons op het optimaliseren van de website om beter geïndexeerd te worden door zoekmachines. Tegelijkertijd werd de laadsnelheid verbeterd en werden on-page optimalisaties doorgevoerd.
Met SEA lag de focus op gerichte campagnes om relevante doelgroepen aan te spreken. Door middel van specifieke zoekwoorden en strategische keuzes in de productcategorieën konden we efficiënter adverteren. Deze gecombineerde aanpak leidde tot een verhoogde online zichtbaarheid en verbeterde prestaties voor Van Der Blij.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
De dalende trend in het organische verkeer bij het nieuwe design had een reden. Het bleek dat de website op noindex stond.
Nadat de noindex tag uit het HTML-bestand was gehaald, moest de website weer stap voor stap geïndexeerd worden. Om dit te realiseren, is er naast Google Ads ook SEO ingezet.
Het eerste halfjaar stond in het teken van indexeren en het optimaliseren van de Ads landingspagina’s. De website werd geanalyseerd en alle pagina’s met fouten, filters en 404 ’s werden uit de website gehaald. Vervolgens werden alle landingspagina’s voor Ads geoptimaliseerd op basis van laadsnelheid, on-page optimalisaties en linkbuilding. Dankzij deze strategie werd de website weer snel opgepakt door Google en waren de kwaliteitsscores van de Ads campagnes verbetert.
Langzamerhand steeg het organische verkeer weer naar het oude niveau van Van der Blij. Dit betekent dat de basis weer goed staat en het tijd is om door te pakken om de klant naar het volgende niveau te tillen.
De doelgroep van Van Der Blij is niet enorm groot. Het is een B2B organisatie gericht op Prefab en Hijstechniek. De SEA strategie is hier ook op gebaseerd. Voor Van Der Blij had het geen zin om de massa te bereiken met advertenties. Daarom is de strategie zo ingestoken dat we hele gerichte advertenties plaatsen.
Hiervoor hebben we het account moeten omgooien. Een totaal nieuwe campagnestructuur is bedacht en opgezet. Waarbij we erg specifieke zoekwoorden gebruiken om een zo relevant mogelijke doelgroep te bereiken.
Maar ook hebben we besloten om te werken met een prioriteitenlijst op het gebied van producten. Van Der Blij telt in begin 2022 ruim 50 hijsproducten. Deze zijn onderverdeeld in A-, B- & C-categorie. Op deze manier hebben we meer controle dat het meeste budget naar de belangrijkste producten gaat.
Het resultaat van 2022? Dat was een groei van 108% in conversies en dat met 20% minder uitgaven. Het komt neer op 59% daling in de kosten per conversie. Niet verkeerd toch?
Na de jaarevaluatie werden de nieuwe doelstellingen van Van Der Blij gepresenteerd aan Chase Marketing. Er moest een bredere focus komen en ook waren er nieuwe groeidoelstellingen. Ook waren de offerte aanvragen het meest belangrijk voor dit jaar. Daarnaast waren er wat verschuivingen in de onderverdeling van de A-, B- en C-categorieën.
Na deze jaarevaluatie meeting is Chase teruggegaan naar de tekentafel om de nodige aanpassingen door te voeren binnen SEA. Zo hebben we het account uitgebreid met nieuwe campagnes om de focus breder in te steken. En dankzij wat slimme instellingen zorgden we ervoor dat de campagnes zich meer gingen richten op nieuwe offerte aanvragen. Een gouden instelling want de offerte aanvragen zijn met 122% gestegen!
De dalende trend in het organische verkeer bij het nieuwe design had een reden. Het bleek dat de website op noindex stond.
Nadat de noindex tag uit het HTML-bestand was gehaald, moest de website weer stap voor stap geïndexeerd worden. Om dit te realiseren, is er naast Google Ads ook SEO ingezet.
Het eerste halfjaar stond in het teken van indexeren en het optimaliseren van de Ads landingspagina’s. De website werd geanalyseerd en alle pagina’s met fouten, filters en 404 ’s werden uit de website gehaald. Vervolgens werden alle landingspagina’s voor Ads geoptimaliseerd op basis van laadsnelheid, on-page optimalisaties en linkbuilding. Dankzij deze strategie werd de website weer snel opgepakt door Google en waren de kwaliteitsscores van de Ads campagnes verbetert.
Langzamerhand steeg het organische verkeer weer naar het oude niveau van Van der Blij. Dit betekent dat de basis weer goed staat en het tijd is om door te pakken om de klant naar het volgende niveau te tillen.
De doelgroep van Van Der Blij is niet enorm groot. Het is een B2B organisatie gericht op Prefab en Hijstechniek. De SEA strategie is hier ook op gebaseerd. Voor Van Der Blij had het geen zin om de massa te bereiken met advertenties. Daarom is de strategie zo ingestoken dat we hele gerichte advertenties plaatsen.
Hiervoor hebben we het account moeten omgooien. Een totaal nieuwe campagnestructuur is bedacht en opgezet. Waarbij we erg specifieke zoekwoorden gebruiken om een zo relevant mogelijke doelgroep te bereiken.
Maar ook hebben we besloten om te werken met een prioriteitenlijst op het gebied van producten. Van Der Blij telt in begin 2022 ruim 50 hijsproducten. Deze zijn onderverdeeld in A-, B- & C-categorie. Op deze manier hebben we meer controle dat het meeste budget naar de belangrijkste producten gaat.
Het resultaat van 2022? Dat was een groei van 108% in conversies en dat met 20% minder uitgaven. Het komt neer op 59% daling in de kosten per conversie. Niet verkeerd toch?
Na de jaarevaluatie werden de nieuwe doelstellingen van Van Der Blij gepresenteerd aan Chase Marketing. Er moest een bredere focus komen en ook waren er nieuwe groeidoelstellingen. Ook waren de offerte aanvragen het meest belangrijk voor dit jaar. Daarnaast waren er wat verschuivingen in de onderverdeling van de A-, B- en C-categorieën.
Na deze jaarevaluatie meeting is Chase teruggegaan naar de tekentafel om de nodige aanpassingen door te voeren binnen SEA. Zo hebben we het account uitgebreid met nieuwe campagnes om de focus breder in te steken. En dankzij wat slimme instellingen zorgden we ervoor dat de campagnes zich meer gingen richten op nieuwe offerte aanvragen. Een gouden instelling want de offerte aanvragen zijn met 122% gestegen!
De dalende trend in het organische verkeer bij het nieuwe design had een reden. Het bleek dat de website op noindex stond.
Nadat de noindex tag uit het HTML-bestand was gehaald, moest de website weer stap voor stap geïndexeerd worden. Om dit te realiseren, is er naast Google Ads ook SEO ingezet.
Het eerste halfjaar stond in het teken van indexeren en het optimaliseren van de Ads landingspagina’s. De website werd geanalyseerd en alle pagina’s met fouten, filters en 404 ’s werden uit de website gehaald. Vervolgens werden alle landingspagina’s voor Ads geoptimaliseerd op basis van laadsnelheid, on-page optimalisaties en linkbuilding. Dankzij deze strategie werd de website weer snel opgepakt door Google en waren de kwaliteitsscores van de Ads campagnes verbetert.
Langzamerhand steeg het organische verkeer weer naar het oude niveau van Van der Blij. Dit betekent dat de basis weer goed staat en het tijd is om door te pakken om de klant naar het volgende niveau te tillen.
De doelgroep van Van Der Blij is niet enorm groot. Het is een B2B organisatie gericht op Prefab en Hijstechniek. De SEA strategie is hier ook op gebaseerd. Voor Van Der Blij had het geen zin om de massa te bereiken met advertenties. Daarom is de strategie zo ingestoken dat we hele gerichte advertenties plaatsen.
Hiervoor hebben we het account moeten omgooien. Een totaal nieuwe campagnestructuur is bedacht en opgezet. Waarbij we erg specifieke zoekwoorden gebruiken om een zo relevant mogelijke doelgroep te bereiken.
Maar ook hebben we besloten om te werken met een prioriteitenlijst op het gebied van producten. Van Der Blij telt in begin 2022 ruim 50 hijsproducten. Deze zijn onderverdeeld in A-, B- & C-categorie. Op deze manier hebben we meer controle dat het meeste budget naar de belangrijkste producten gaat.
Het resultaat van 2022? Dat was een groei van 108% in conversies en dat met 20% minder uitgaven. Het komt neer op 59% daling in de kosten per conversie. Niet verkeerd toch?
Na de jaarevaluatie werden de nieuwe doelstellingen van Van Der Blij gepresenteerd aan Chase Marketing. Er moest een bredere focus komen en ook waren er nieuwe groeidoelstellingen. Ook waren de offerte aanvragen het meest belangrijk voor dit jaar. Daarnaast waren er wat verschuivingen in de onderverdeling van de A-, B- en C-categorieën.
Na deze jaarevaluatie meeting is Chase teruggegaan naar de tekentafel om de nodige aanpassingen door te voeren binnen SEA. Zo hebben we het account uitgebreid met nieuwe campagnes om de focus breder in te steken. En dankzij wat slimme instellingen zorgden we ervoor dat de campagnes zich meer gingen richten op nieuwe offerte aanvragen. Een gouden instelling want de offerte aanvragen zijn met 122% gestegen!
Groei
In kwaliteit van conversies
ROAS
Inzichtelijk maken met de klant
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Van Der Blij</span>
De performance kanalen zijn inmiddels een stabiele basis. In het vervolg van de samenwerking gaan we meer sturen op de kwaliteit van de leads dankzij offline conversion tracking.
Groei
In kwaliteit van conversies
ROAS
Inzichtelijk maken met de klant
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Van Der Blij</span>
De performance kanalen zijn inmiddels een stabiele basis. In het vervolg van de samenwerking gaan we meer sturen op de kwaliteit van de leads dankzij offline conversion tracking.
Groei
In kwaliteit van conversies
ROAS
Inzichtelijk maken met de klant
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Van Der Blij</span>
De performance kanalen zijn inmiddels een stabiele basis. In het vervolg van de samenwerking gaan we meer sturen op de kwaliteit van de leads dankzij offline conversion tracking.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.