Mobiele Apps uitsluiten bij Google Ads Display campagnes

Mobiele Apps uitsluiten bij Google Ads Display campagnes

Hoe sluit je mobiele apps uit in Google Display campagnes? Lees hier hoe je mobiele apps uitsluit inclusief een belangrijke tip!

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Mobiele apps uitsluiten

Niets is zo vervelend als één voor één mobiele apps uitsluiten in je Google Display campagnes. De uitsluitingen zijn vaak niet aan te slepen en er blijven, maar nieuwe mobiele apps bijkomen in de plaatsingen. Het is vaak raadzaam om mobiele apps uit te sluiten. Uit onze ervaring blijkt dat de plaatsingen op mobiele apps vaak niet het gewenste resultaat opleveren.

Makkelijk app vertoningen uitsluiten?

Hoe kun je nou het makkelijkst mobiele Apps uitsluiten? De makkelijkste en snelste manier om dit te doen is door 'adsenseformobileapps.com' toe te voegen als uitsluiting binnen de campagne. Tenminste dit was het geval tot september 2018. Google heeft roet in het eten gegooid en heeft het ons moeilijker gemaakt door dit te veranderen. Het is helaas niet meer mogelijk om op deze manier alle mobiele apps uit te sluiten van je Google Display campagnes. Maar niet getreurd...

Hoe nu mobiele apps uitsluiten?

Wees niet bang! Gelukkig is het niet nodig om mobiele apps één voor één uit te sluiten. Dit zou rampzalig zijn, omdat er heel veel verschillende mobiele apps staan aangesloten aan het displaynetwerk van Google. Ik zal hier vertellen hoe je dit het beste en het snelste kunt aanpakken. Volg hieronder ons stappenplan:

Stappenplan per campagne

Screenshot van knop plaatsingen binnen Google Ads
Screenshot van knop plaatsingen binnen Google Ads waar mobiele apps uitsluiten mogelijk is
  • Zodra je een display campagne hebt aangemaakt in je Google Ads account kun je binnen de display campagne klikken op 'plaatsingen'.
  • Navigeer hier naartoe en vervolgens naar 'uitsluitingen'. Hier vind je alle plaatsingen die je al hebt uitgesloten.
  • Om meer uitsluitingen toe te voegen druk je op de blauwe ronde knop met een witte pen in het midden en druk vervolgens plaatsingen uitsluiten. Nu komt het leukste van alles!
  • Er is namelijk een uitklapmenu met 'App-categorieën' en deze moeten allemaal aangevinkt worden. Helaas is dit de enige manier om alle app-categorieën uit te sluiten.

Waarom alleen mobiele Game apps uitsluiten?

Veruit de meeste klikken (en dus ook kosten) komen van game applicaties. Misschien heb je het zelf ook wel eens meegemaakt als je een spelletje op je telefoon speelde. Opeens komt er een advertentie tevoorschijn die je niet (of heel erg moeilijk) weg kunt klikken. In de praktijk klikken mensen hier vaak, al dan niet per ongeluk, op. Vervolgens betaal jij voor deze klik en de persoon die heeft geklikt wilt zo snel mogelijk weg van jouw website. Een dikke verlies-verlies situatie dus.

Hoe sluit je alleen mobiele game apps uit?

Screenshot van de uitsluitingscategorieën binnen een display campagne van Google Ads
Screenshot van de uitsluitingscategorieën binnen een display campagne van Google Ads
  • Ga naar je display campagne en navigeer naar plaatsingen.
  • Als je plaatsingen openklapt, kun je klikken op uitsluitingen. Klik hier op!
  • Klik op de blauwe ronde knop met een witte pen in het midden en vervolgens op 'plaatsingen uitsluiten'.
  • Als het goed is, zie je nu hetzelfde menuutje als de afbeelding hiernaast.
  • Klap app-categorieën uit en zoek naar 'games'.
  • Vink alle soorten games aan
  • Vergeet niet op opslaan te klikken.

Tip: Maak een lijst met uitgesloten plaatsingen

Het kan enorm tijdrovend zijn om bij elke campagne het stappenplan om apps uit te sluiten te volgen. Zeker als je hele Google Ads account volstaat met display campagnes. Maar misschien ben je gewoon iemand die super efficiënt werkt en geen tijd wilt verliezen. Maak daarom gebruik van een lijst met uitgesloten plaatsingen. Niet bekend met hoe je dit kunt doen? Lees verder en volg het stappenplan.

Stappenplan lijst met uitgesloten plaatsingen

Screenshot van het uitklapmenu 'Tools & Instellingen' waar 'Lijsten met uitgesloten plaatsingen' staan
Screenshot van het uitklapmenu 'Tools & Instellingen' waar 'Lijsten met uitgesloten plaatsingen' staan
  • Ga naar Tools en Instellingen bovenin het Google Ads account
  • klik op Lijsten met uitgesloten plaatsingen onder het kopje Gedeelde Bibliotheek
  • Klik op de ronde blauwe knop met een wit plusje in het midden en klik op nieuwe lijst.
  • Geef je lijst een naam
  • Kies de plaatsingen die uitgesloten moeten worden en voeg deze toe aan de lijst
  • Sla de lijst op!

Google heeft het ons niet makkelijker gemaakt, maar gelukkig is er nog altijd een mogelijkheid om apps uit te sluiten. Mocht je vragen hebben die niet zijn, beantwoordt in deze blog, neem dan contact met ons. Succes!

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

ICP vs Buyer Persona: daarom heb je beide nodig
Blog
Google Ads

ICP vs Buyer Persona: daarom heb je beide nodig

Veel bedrijven investeren duizenden euro’s in campagnes die nooit renderen. Waarom? Ze weten niet precies wíe ze proberen te bereiken. Met een strakke ICP en Buyer Persona raak je de doelgroep recht in het hart.

De opkomst van AI-afbeeldingen in Paid Advertising: kansen, tools en valkuilen
Blog
Google Ads

De opkomst van AI-afbeeldingen in Paid Advertising: kansen, tools en valkuilen

Artificial Intelligence (AI) is niet langer een toekomstvisie; het is een integraal onderdeel geworden van moderne marketingstrategieën, vooral binnen Paid Advertising. Voor e-commerce agencies biedt AI aanzienlijke voordelen op het gebied van tijdsefficiëntie en kostenbesparing. Maar hoe effectief is AI-gegenereerde content daadwerkelijk in externe campagnes? En welke tools zijn het meest geschikt?

Search AI in Google Ads: toekomst van adverteren
Blog
Google Ads

Search AI in Google Ads: toekomst van adverteren

Google rolt stap voor stap nieuwe AI-functionaliteiten uit binnen Google Ads. Het wilt niet achterblijven in de AI ontwikkelingen die nu gaande zijn. Naast AI overview gaat Google nu aan de slag met Search AI binnen Google Ads. Wij van Chase Marketing nemen je tijdens deze blog daarin mee. De techniek achter deze nieuwe AI funtionaliteit is ontworpen om de vraag vanuit de klant beter te doen laten aansluiten op jouw advertentie. Dit heeft natuurlijk enorme impact op de huidige manier van adverteren. Hoe bereid jij je hierop voor?

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.