Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing

Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing

Ook wij zijn hier en daar wel eens bezig om onszelf op de kaart te zetten! Dankzij onze groei wilden wij recruitment marketing opzetten. Het doel was om binnen 2 weken een ruime selectie aan enthousiaste potentiële nieuwe collega’s te hebben. Inmiddels doen we dit ook succesvol voor onze klanten.

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Wat is recruitment marketing?

Recruitment marketing is het proces waarin marketingprincipes en -technieken worden toegepast om de juiste kandidaten aan te trekken voor openstaande functies binnen een organisatie. In plaats van zich uitsluitend te richten op het promoten van producten of diensten, draait recruitment marketing om het promoten van de werkgever zelf – Chase Marketing als aantrekkelijke werkplek positioneren. Dit omvat het opbouwen van een sterke employer brand, het actief engageren van kandidaten, en het effectief communiceren van de waarden, cultuur, en voordelen van de organisatie.

Het doel van recruitment marketing is om een pipeline van gekwalificeerde kandidaten op te bouwen, zelfs voordat een vacature ontstaat. Zo kun je sneller en effectiever reageren wanneer er behoefte is aan nieuw talent. Recruitment marketing gaat verder dan alleen job postings; het omvat social media, contentmarketing, en het optimaliseren van SEO op de vacaturepagina.

In de huidige arbeidsmarkt is recruitment marketing belangrijk om als bedrijf op te vallen en te zorgen dat de juiste mensen de organisatie weten te vinden en willen bijdragen aan de toekomst van het bedrijf.

Over Chase Marketing

Chase Marketing is een groeiend performance marketing bureau. Een groep ambitieuze talenten op het gebied van data, creativiteit en resultaat. Samen hebben we één grote drijfveer: het realiseren van winnen voor bedrijven. Elk bedrijf wint op zijn eigen manier. Bij Chase Marketing zetten we data om in kansen. Wij werken continu naar online groei, draaien gave campagnes en ontwerpen converterende websites. Wij houden van een persoonlijke relatie met onze klanten, voeren onze werkzaamheden met plezier uit en zijn gemotiveerd om de beste resultaten te behalen. De meeste voldoening halen wij uit realiseren van groei voor onze klanten.

De start van onze recruitment marketing

Wij hebben een gaaf opleidingstraject gemaakt om mensen om te scholen naar online marketeer. Dit traject is niet makkelijk en vereist de juiste motivatie. Het leidt tot de beste basis om jezelf vervolgens in de online marketing wereld te positioneren en een kick-start aan je carrière te geven.

Het doel was om binnen 2 weken de juiste nieuwe collega te vinden.

Het gestelde doel was erg ambitieus. Zeker gezien wij nog nooit echt iets hebben gedaan om collega’s te werven. Toch vonden wij het realistisch, zolang wij de juiste strategie hadden.

Om dit doel nog wat uitdagender te maken hebben wij er een extra challenge aan gehangen; wij willen dit binnen organische netwerken behalen.

De uitvoering om meer sollicitanten te krijgen

Er zijn natuurlijk veel verschillende kanalen om in te zetten. Denk aan Social media (Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn) Google, Bing. Bovendien kun je op al deze platformen adverteren, maar naast het genoemde zijn er ook veel vacature websites en recruiters.

Het juiste kanaal kiezen

Allereerst hebben wij een grote mindmap gemaakt van alle mogelijke kanalen. Vervolgens de extra challenge; het moet organisch.

Na het wegstrepen van veel mogelijkheden bleven er enkele over:

  • Chase Marketing social media (Instagram, Facebook, LinkedIn)
  • Onze persoonlijke social media (LinkedIn)
  • Onze website

De vacature uitwerken

Gezien dit onze eerste recruiting campagne was hadden wij nog geen onderdeel voor vacatures in de website. Dit hebben wij ingebouwd en zijn vervolgens aan de slag gegaan om een leuke vacature tekst te schrijven en de pagina op te maken.

Onze kernwaarden zijn voor ons van groot belang. Dit moet natuurlijk een belangrijk onderdeel zijn op de pagina.

Tevens een team foto omdat persoonlijke gezichten een feeling bij het bedrijf geven.

Een stukje SEO

Vervolgens hebben wij de pagina opgemaakt. Na alle on-page en content onderdelen te perfectioneren en onze checklist af te werken hebben wij structured data toegepast. Dankzij het toevoegen van structured data kan je pagina opgepakt worden voor “Google Jobs”. Dit is een onderdeel binnen Google waar vacatures op te vinden zijn.

En dan nog social media

Hadden wij veel volgers op LinkedIn? → Nee!

Op moment van plaatsen hebben wij 62 volgers op LinkedIn, 58 volgers op Instagram en 76 volgers op Facebook. Toch gaan wij deze vacature zeker op social media delen. Dit op de juiste momenten en ieder met een unieke tekst.

Het resultaat

Wij zijn erg blij met de resultaten. Het doel is namelijk gelukt en wij hebben een nieuwe enthousiaste collega erbij! Maar naast dat wij het hoofd doel hebben behaald hebben wij ook erg veel nieuwe mensen leren kennen, gave gesprekken gevoerd en een mooie recruiting strategie waarbij we “proof of concept” kunnen laten doen.

SEO

Gezien wij een nieuw onderdeel in onze website hebben gebouwd hadden wij niet verwacht om op primaire zoektermen in Google binnen de top 3 te gaan ranken. Om deze reden hebben wij de structured data code toegevoegd. Dankzij deze code stonden wij binnen Google Job op plek #1. Dit is een rijk resultaat in Google zoals je ziet in onderstaande afbeelding.

Binnen onze regio (Noord-Holland) hadden wij het beste organische resultaat in Google bemachtigd.

Veel van onze conculega’s bieden gemiddeld zo’n 2,50 voor een advertentie bij dit zoekwoord.

Met onze ervaring op het gebied van SEO helpen wij ook jouw bedrijf graag met recruitment marketing naar zo een mooie plek.

Social Media

Wanneer je goed wordt opgepakt binnen een social media kanaal kun je viraal gaan. Wij zijn niet viraal gegaan, maar gezien ons lage aantal volgers mogen wij zeker blij zijn met de resultaten.

De interactiefrequentie was 13,01% en het doorklikratio was 11,34%.

Dit laat de kracht zien van een LinkedIn post. Wanneer de communicatie leuk is in een bericht en mensen de post “interessant vinden” en delen wordt de positief opgepakt door het algoritme (wat heel anders nog werkt dan het algoritme van Facebook en Instagram).

Het vervolg

Inmiddels zijn we al een paar jaar verder en hebben we van deze startende strategie voor recruitment marketing een succesvolle recruitment campagne gemaakt die we niet alleen voor ons zelf gebruiken maar ook voor onze klanten.

Als je ook op zoek bent naar nieuwe collega’s neem dan contact op. Wij helpen je graag met de zoektocht!

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

5 Black Friday online marketing tips
Blog
Online Marketing

5 Black Friday online marketing tips

Black Friday is hét moment om je online verkoop naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf opvalt in de zee van aanbiedingen? In deze blog ontdek je effectieve strategieën voor Black Friday marketing en hoe je jouw advertenties optimaal kunt inzetten voor maximale conversies.

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten
Blog
SEO

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten

Lightspeed is een krachtig e-commerceplatform met veel voordelen. Het CMS kent een geschiedenis met een hoog gebruiksgemak en veel standaardopties om goed te scoren in de rankings van zoekmachines. De gebruiksvriendelijkheid van het CMS kan al flink helpen met het opzetten van een basis voor SEO, wij leggen je in dit blog uit hoe je met behulp van SEO echt kunt uitblinken met je Lightspeed webshop.

Attributiemodellen: Welk effect heeft (online) marketing écht?
Blog
Google Ads

Attributiemodellen: Welk effect heeft (online) marketing écht?

In de wereld van digitale marketing is het meten van succes niet altijd eenvoudig. Verschillende kanalen dragen op hun eigen manier bij aan de reis van de klant, van eerste interactie tot uiteindelijke conversie. Attributiemodellen helpen marketeers om beter te begrijpen welke marketingactiviteiten daadwerkelijk impact hebben. In dit artikel duiken we dieper in de verschillende attributiemodellen en laten we zien hoe ze kunnen helpen om slimmere, datagestuurde beslissingen te nemen die het rendement van jouw marketingcampagnes vergroten.

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.