Google Merchant Center gebruiker toevoegen

Google Merchant Center gebruiker toevoegen

Een gebruiker aan je Google Merchant Center account toevoegen kan al in een paar makkelijke stappen. Wij leggen hier de stappen uit met afbeeldingen als voorbeelden!

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Google Mrchant Center

Een gebruiker aan je Google Merchant Center account toevoegen gebeurt al in een paar makkelijke stappen. Wij leggen hier de stappen uit met afbeeldingen als voorbeelden!

Stap 1: Log in bij het Google Merchant Center

Stap 2: Navigeer naar de drie stippen

Stap 3: Navigeer naar gebruikers

Stap 4: Voeg een gebruiker toe

Stap 6: Toegangsniveau

Onderstaand verdere uitleg en afbeeldingen over hoe je iemand kan toevoegen aan je Google Merchant Center account en uitleg van de gebruikersbeheer rechten.

Stap 1: Inloggen bij het Google Merchant Center

Surf naar de website van het merchant center:(Google Merchant Center) Log hier in met je Google account:

Google inloggen

Stap 2: Navigeer naar de drie stippen

Wanneer je bent ingelogd bij het Google Merchant center account staan er rechtsboven het scherm een aantal opties.

Klik hier op de drie stippen:

Google Merchant Center inlog overzicht

Stap 3: Navigeer naar gebruikers

Wanneer je op de drie stippen heb geklikt komt er een dropdown met een menu van verschillende categorieën tevoorschijn. In dit menu staan veel opties voor de instellingen binnen het account. Klik vervolgens op "gebruikers"

Google Merchant Center Gebruiker toegang verlenen

Stap 4: Voeg een gebruiker toe

Eenmaal op de volgende pagina beland staat er een blauwe knop op de pagina. Als je op deze blauwe knop klikt kun je een email adres invoeren om toe te voegen aan het Google Merchant Center account.

Klik hier op de blauwe knop:

Google Merchant Center gebruiker toevoegen

Vervolgens komt er een popup te boven waar het e-mailadres kan worden ingevoegd. Voeg hier het e-mailadres in wat je toegang wilt verlenen:

Google Merchant Center Gebruiker email adres toevoegen

Stap 5: Toegangsniveau

Daarna kun je het toegangsniveau toekennen aan het e-mailadres wat je toegang geeft. Er zijn verschillende toegangsniveaus:

Google Merchant Center Gebruikerstoegang

Toegang voor een samenwerking

Ga je samenwerken met bijvoorbeeld een online marketing bureau? Het is handig om dat de beheerderstoegang te geven. Wanneer de account beheerder enkel standaard rechten heeft kan hij/zij het account niet volledig inrichten. De rechten voor de merchant center programma's missen dan.

Informatie over toegang niveaus

Accountbeheerders kunnen verschillende toegangsniveaus per gebruiker opgeven. Iedere gebruiker kan verschillende soorten e-mails ontvangen.

           
  • Standaardtoegang: deze gebruikers kunnen inloggen bij Google Merchant Center en alles in het account bewerken, met uitzondering van de tabbladen 'Gebruikers' en 'Merchant Center-programma's'.
  •        
  • Beheerder: deze gebruikers hebben standaardtoegang tot het account, plus de mogelijkheid om gebruikersrollen toe te voegen, te verwijderen en te bewerken op het tabblad Gebruikers.
  •        
  • E-mailcontacten: deze gebruikers hebben geen toegang tot het account, maar ontvangen e-mails op basis van voorkeuren.

Bron: Gebruikerstoegang voor Merchant Center

Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag! Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Starten met Google Ads scripts
Blog
Google Ads

Starten met Google Ads scripts

Ooit gehoord van Google Ads scripts, maar er nog niet hands on mee gewerkt? In deze blog nemen we je mee in de magische wereld van Google Ads scripts: wat ze zijn, wat je er mee kan en hoe je ze toevoegt aan je Google Ads account. Daarnaast geven we je een aantal van onze favoriete scripts mee die jou meer inzicht geven in wat er gebeurt onder de motorkap van het nieuwe campagnetype van Google: Performance Max.

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads
Blog
Google Ads

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads

Wat is een kwaliteitsscore in Google Ads en op welke factoren is deze score gebaseerd? Je leest het in onze blog!

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)
Blog
Shopify blogs

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)

Shopify SEO optimalisaties doorvoeren? Het heeft lang geduurd tot er een optie was om een custom tekst als SEO tekst voor Shopify websites toe te voegen op een catalogus pagina. Wij hebben de code gekraakt!

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.