Lightspeed conversie optimalisatie? +208% <span class="rt-h2-white">checkout verbetering?</span>!

Ben jij een Lightspeed webshop eigenaar/medewerker? Ook jezelf wel eens afgevraagd wat de beste checkout is en hoe mensen navigeren op je website? In onze case vertellen wij hoe je jouw webshop verbetert richting meer aankopen!

Lightspeed conversie optimalisatie? +208% checkout verbetering!

+208% Checkout verbetering

Verbeterde advertenties

8 min leestijd

Jij wilt ook een toffe case he

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.

Ja joh kom op dan

Lightspeed conversie optimalisatie? +208% <span class="rt-h2-white">checkout verbetering?</span>!

Ben jij een Lightspeed webshop eigenaar/medewerker? Ook jezelf wel eens afgevraagd wat de beste checkout is en hoe mensen navigeren op je website? In onze case vertellen wij hoe je jouw webshop verbetert richting meer aankopen!

Lightspeed conversie optimalisatie? +208% checkout verbetering!

+208% Checkout verbetering

Verbeterde advertenties

Ook zo'n case?

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen halen wij zulke cases!

Vrijblijvende performance analyse

Lightspeed conversie optimalisatie? +208% <span class="rt-h2-white">checkout verbetering?</span>!

Ben jij een Lightspeed webshop eigenaar/medewerker? Ook jezelf wel eens afgevraagd wat de beste checkout is en hoe mensen navigeren op je website? In onze case vertellen wij hoe je jouw webshop verbetert richting meer aankopen!

Lightspeed conversie optimalisatie? +208% checkout verbetering!

+208% Checkout verbetering

Verbeterde advertenties

Ook zo'n case?

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen halen wij zulke cases!

Vrijblijvende performance analyse

Project Omschrijving

Wij werken voor verschillende Lightspeed webshops en zijn alle mogelijk combinaties voor instellingen al wel eens tegengekomen. Voor een klant van ons waar we al een langere tijd advertenties in Google en Bing voor uit handen nemen, wilden wij CRO (Conversion Rate Optimization) uit handen nemen.

Alles begint natuurlijk bij de webshop, hier moet het resultaat behaald worden.

Wanneer een webshop optimaal functioneert zijn ook de resultaten van de advertenties beter ;).

2003

Actief sinds 2003

Nr. 1

Watersportwinkel in Nederland

Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>

De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.

In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.

2003

Actief sinds 2003

Nr. 1

Watersportwinkel in Nederland

Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>

De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.

In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.

2003

Actief sinds 2003

Nr. 1

Watersportwinkel in Nederland

Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>

De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.

In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.

Het <span class="rt-h2-onyx">proces</span>

Toen de vraagstelling te boven kwam om CRO toe te passen dachten wij al snel aan de tool Hotjar.

Hotjar is een tool voor heatmapping, conversieratio analyses, feedback van klanten te ontvangen en meer. Wij hebben de tool direct op de website geïnstalleerd en alle onderdelen klaargemaakt voor actie.

Natuurlijk is een hoog aantal bezoekers op de website wenselijk. Als dit niet het geval is kunnen er geen conclusies getrokken worden om op te handelen.

Wij hebben heatmaps gedraaid en een checkout A/B test uitgevoerd.

Van strategie naar resultaat, stap voor stap

Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.

Van strategie naar resultaat, stap voor stap

Het resultaat
Data uit de funnel analyse

Uit de heatmaps zijn geen significante resultaten gekomen die vroegen om optimalisaties. Wel hebben wij een significante verbetering gevonden in de checkout!

Onderstaand zien wij een multi-checkout in de Lightspeed webshop. Het conversieratio bij 953 sessies lag op 9,9%. 9,9% van de mensen hebben dus het product, na toevoeging in de winkelwagen + de winkelwagen te hebben bezocht het product daadwerkelijk aangekocht.

De flow richting de aankoop is met 4 stappen verkort. Het resultaat is dat bij 946 sessies het conversieratio 30,5% is geworden. Na toevoeging aan de winkelmand en de winkelmand te bezoeken zien we hierbij dat een significant hoger aantal het product aankoopt.

De conclusie is dat wij een stijging in de checkout van +308% aankopen zien.

Data uit de funnel analyse
Is dit altijd de beste opties?
Nee

Binnen ons vakgebied (online marketing) draait alles om data. Elke doelgroep en website is in zekere zin uniek. Het gedrag van de doelgroep en hoe deze beweegt kan anders zijn.

Onze ervaring voor deze webshop wijst duidelijk uit dat een checkout in minder stappen beter werkt. Wij raden echter altijd aan om de uitvoering te testen en bij significant verschil dit pas definitief om te zetten.

Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden van conversieoptimalisatie bij jouw webshop neem vooral contact op!

Wij sparren graag met je mee!

Nee
Het resultaat
Data uit de funnel analyse

Uit de heatmaps zijn geen significante resultaten gekomen die vroegen om optimalisaties. Wel hebben wij een significante verbetering gevonden in de checkout!

Onderstaand zien wij een multi-checkout in de Lightspeed webshop. Het conversieratio bij 953 sessies lag op 9,9%. 9,9% van de mensen hebben dus het product, na toevoeging in de winkelwagen + de winkelwagen te hebben bezocht het product daadwerkelijk aangekocht.

De flow richting de aankoop is met 4 stappen verkort. Het resultaat is dat bij 946 sessies het conversieratio 30,5% is geworden. Na toevoeging aan de winkelmand en de winkelmand te bezoeken zien we hierbij dat een significant hoger aantal het product aankoopt.

De conclusie is dat wij een stijging in de checkout van +308% aankopen zien.

Data uit de funnel analyse
Is dit altijd de beste opties?
Nee

Binnen ons vakgebied (online marketing) draait alles om data. Elke doelgroep en website is in zekere zin uniek. Het gedrag van de doelgroep en hoe deze beweegt kan anders zijn.

Onze ervaring voor deze webshop wijst duidelijk uit dat een checkout in minder stappen beter werkt. Wij raden echter altijd aan om de uitvoering te testen en bij significant verschil dit pas definitief om te zetten.

Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden van conversieoptimalisatie bij jouw webshop neem vooral contact op!

Wij sparren graag met je mee!

Nee
Het resultaat
Data uit de funnel analyse

Uit de heatmaps zijn geen significante resultaten gekomen die vroegen om optimalisaties. Wel hebben wij een significante verbetering gevonden in de checkout!

Onderstaand zien wij een multi-checkout in de Lightspeed webshop. Het conversieratio bij 953 sessies lag op 9,9%. 9,9% van de mensen hebben dus het product, na toevoeging in de winkelwagen + de winkelwagen te hebben bezocht het product daadwerkelijk aangekocht.

De flow richting de aankoop is met 4 stappen verkort. Het resultaat is dat bij 946 sessies het conversieratio 30,5% is geworden. Na toevoeging aan de winkelmand en de winkelmand te bezoeken zien we hierbij dat een significant hoger aantal het product aankoopt.

De conclusie is dat wij een stijging in de checkout van +308% aankopen zien.

Data uit de funnel analyse
Is dit altijd de beste opties?
Nee

Binnen ons vakgebied (online marketing) draait alles om data. Elke doelgroep en website is in zekere zin uniek. Het gedrag van de doelgroep en hoe deze beweegt kan anders zijn.

Onze ervaring voor deze webshop wijst duidelijk uit dat een checkout in minder stappen beter werkt. Wij raden echter altijd aan om de uitvoering te testen en bij significant verschil dit pas definitief om te zetten.

Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden van conversieoptimalisatie bij jouw webshop neem vooral contact op!

Wij sparren graag met je mee!

Nee

Doortesten

Met opvolgende hypotheses

Meer rendement

Verbeterde prestaties met online campagnes

Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Bootschappen?

De grote kracht van een CRO hypothese is om uit de data te lezen wat wij kunnen verbeteren in een webshop.

Met deze verbeteringen halen zij meer uit de advertentiebudgetten, SEO werkzaamheden en de algehele presentaties. Dit is echt de grote kracht van CRO.

Doortesten

Met opvolgende hypotheses

Meer rendement

Verbeterde prestaties met online campagnes

Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Bootschappen?

De grote kracht van een CRO hypothese is om uit de data te lezen wat wij kunnen verbeteren in een webshop.

Met deze verbeteringen halen zij meer uit de advertentiebudgetten, SEO werkzaamheden en de algehele presentaties. Dit is echt de grote kracht van CRO.

Doortesten

Met opvolgende hypotheses

Meer rendement

Verbeterde prestaties met online campagnes

Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Bootschappen?

De grote kracht van een CRO hypothese is om uit de data te lezen wat wij kunnen verbeteren in een webshop.

Met deze verbeteringen halen zij meer uit de advertentiebudgetten, SEO werkzaamheden en de algehele presentaties. Dit is echt de grote kracht van CRO.

Jouw doel, onze strategie. Let's win.

4.5/5
op Google beoordeeld
60+ bedrijven die winnen
‘23 & '24 FD Gazelle

We duiken in je DNA

Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.

We duiken in je DNA

Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.

We duiken in je DNA

Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.

Onze strategen staan klaar.
Net als 60+ andere merken.

Jouw doel, onze strategie. Let's win.

We duiken in je DNA

Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.

We analyseren je performance

We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.

We vormen je blauwdruk

Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.

Onze strategen staan klaar.
Net als 60+ andere merken.
4.5/5
op Google beoordeeld
60+ bedrijven die winnen
‘23 & '24 FD Gazelle

Jouw doel, onze strategie. Let's win.

We duiken in je DNA

Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.

We analyseren je performance

We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.

We vormen je blauwdruk

Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.

Onze strategen staan klaar.
Net als 60+ andere merken.
4.5/5
op Google beoordeeld
60+ bedrijven die winnen
‘23 & '24 FD Gazelle
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.