Haal meer uit Google Mijn Bedrijf met deze tips

Haal meer uit Google Mijn Bedrijf met deze tips

Google Mijn Bedrijf is cruciaal voor je local seo. In een paar eenvoudige stappen kan je meer uit je profiel halen. Lees onze tips om Google Mijn Bedrijf te optimaliseren in deze blog!

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Meer uit Google Mijn Bedrijf halen

Heb je al een account? Top, dan gaan we direct aan de slag met enkele tips om meer uit je account te halen. Nog geen account? Het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf account is binnen 5 minuten gedaan.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is de gouden gids voor de gratis vermelding van jouw bedrijf in de zoekmachine van Google en Google Maps. Met behulp van Google Mijn Bedrijf word je beter zichtbaar in de lokale zoekresultaten van Google. Je verhoogt je online zichtbaarheid en kan als bedrijf extra informatie tonen aan (potentiële) klanten.Een vermelding van je bedrijf ziet er als volgt uit:Google zoekmachine

Chase Marketing Google Mijn Bedrijf

Google Maps

Chase Marketing Google Maps

Mijn bedrijf claimen

Het begint allemaal bij het aanmelden of claimen van je vermelding van je bedrijf. Met een Google account (Gmail) kun je gemakkelijk een vermelding aanmaken of wijzigen. Volg de stappen en vul deze zo volledig mogelijk in.Na het invullen van jouw bedrijfsgegevens krijg je een brief toegestuurd met een code. Deze code moet je invullen in het Google Mijn Bedrijf account.

Welke functies kan ik toevoegen?

Google maakt het mogelijk om diensten op te geven die je aanbied, veel gestelde vragen te beantwoorden, foto’s uploaden en klanten kunnen reviews achterlaten. Daarnaast kan je binnen de Knowledge Graph interessante eigenschappen als online klantenservice, online afspraken inplannen, online offertes en online lessen vertonen.Onderstaand een lijst met alle standaard functies:

           
  • Bedrijfsnaam
  •        
  • Categorie (of meerdere) die jouw bedrijf omschrijft
  •        
  • Adresgegevens
  •        
  • Servicegebieden
  •        
  • Openingstijden
  •        
  • Telefoonnummer
  •        
  • Korte profielnaam
  •        
  • Website URL
  •        
  • Afspraak link
  •        
  • Producten
  •        
  • Services
  •        
  • Omschrijving
  •        
  • Logo
  •        
  • Foto’s
  •        
  • Reviews

Google Mijn Bedrijf tips!

De onderstaande 5 tips helpen je op weg om meer uit jouw GMB-profiel te halen.

#1 Zorg dat je bedrijfsinformatie volledig en actueel is.

Vul je bedrijfsinformatie zo volledig mogelijke en correct in. Zo kun je je bedrijfscategorie, adres, openingstijden, services en informatie over je bedrijf. Allemaal informatie die veel potentiële klanten graag zien.

#2 Kies de juiste bedrijfscategorie

Je kan één primaire categorie kiezen. Kies dus een categorie waar jouw bedrijf het meest actief is. Naast de primaire categorie kan je nog maximaal 10 subcategorieën kiezen. Denk hier dus goed over na zodra je een Google Mijn Bedrijf opzet.

#3 Aan de slag met Google posts

Posts zijn korte berichtjes die voor een bepaalde tijd zichtbaar blijven. Deze berichten worden weergegeven in de zoekresultaten wanneer iemand op jouw bedrijfsnaam zoekt. Je kan een bericht toekennen aan vier soorten posts, namelijk aanbieding toevoegen, update toevoegen, afspraak toevoegen en product toevoegen.

#4 Beheer jouw reviews

Google geeft mensen de mogelijk om een review op je Google Mijn Bedrijf achter te laten. Dit is voor zowel mensen die dit organisch doen als mensen die jij uitgenodigd hebt om een review te schrijven. Tip: antwoord op alle reviews, ook als ze negatief zijn. Zo zien mensen dat je de negatieve reviews serieus neemt en ziet men jouw kant van het verhaal. Door een goed en divers reviewbestand op te bouwen kun je potentiële klanten het laatste duwtje in de rug geven om voor jou te kiezen.

#5 De Google Mijn Bedrijf app

Met de Google Mijn Bedrijf app kan je makkelijk in contact te komen met je (potentiële) klanten en je vermeldingen beheren. Je kan je onder andere de volgende mogelijkheden zien in de app:

           
  • bedrijfsinformatie aanpassen
  •        
  • Communicatie met klanten door reviews en berichten
  •        
  • Statistieken inzien
  •        
  • Posts plaatsen.
  •        
  • Foto’s uploaden

Je kunt de app voor Android en Apple downloaden.

Kortom

Met Google Mijn Bedrijf kan je je Local seo naar een nieuw niveau tillen. Door de juiste elementen in te vullen en deze up-to-date te houden verhoog je de kans op een goede ranking in de local seo resultaten. Daarnaast zien potentiële klanten in een opslag wat je bedrijf doet, waar je gevestigd bent en nog veel meer informatie!

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Hoe optimaliseer je voor AI Overviews?
Blog
SEO

Hoe optimaliseer je voor AI Overviews?

AI Overviews komen eraan. In onze vorige blog over AI overviews naar Nederland legden we uit wat deze AI-gegenereerde zoekresultaten precies zijn, waarom ze relevant zijn voor de Nederlandse markt en wat je strategisch kunt doen om je voor te bereiden. Tijd om een stap verder te gaan: hoe zorg je er concreet voor dat jouw content straks opvalt in deze nieuwe laag van Google?

In deze blog krijg je praktische optimalisatietips. Geen langdradige theorie, maar een concreet actieplan gebaseerd op wat we nu al weten uit internationale data en experimenten.

Featured Snippets: Zo claim je positie 0 in Google
Blog
SEO

Featured Snippets: Zo claim je positie 0 in Google

Een featured snippet is voor veel SEO-specialisten de heilige graal. Deze uitgelichte fragmenten geven je content een opvallende plek bovenaan in Google – zónder dat je op nummer 1 hoeft te staan. Als jouw content als snippet in Google verschijnt, wordt jouw pagina door Google zélf gekozen als het beste antwoord op een specifieke zoekvraag.

Maar wat is een featured snippet precies? Wat is het verschil tussen een rich snippet en een Google featured snippet? En vooral: hoe zorg je ervoor dat jouw content wordt uitgelicht op deze felbegeerde positie 0?

In deze blog ontdek je alles over featured snippets: van de voordelen en verschillende types tot een praktische stap-voor-stap handleiding waarmee jij je kansen op deze topvermelding flink vergroot.

De essentie van interne linking
Blog
SEO

De essentie van interne linking

Interne links SEO. Je hebt de term vast al eens voorbij zien komen, maar weet je ook hoe krachtig een goede interne linkstructuur kan zijn voor je vindbaarheid? Interne links zijn vaak een ondergeschoven kindje in SEO-trajecten. Veel bedrijven investeren in linkbuilding, maar vergeten dat een sterke interne linkstructuur de basis is van elke succesvolle SEO-strategie. In deze blog ontdek je waarom interne links SEO naar een hoger niveau tillen en hoe jij dit slim inzet voor zowel zoekmachines als gebruikers.

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.